English version

REMIGIUSZ BRZYK
Reżyser teatralny. Absolwent Wydziału Lalkarskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu i Wydziału Reżyserii Dramatu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Współpracował m.in. z teatrami w Łodzi, Gdańsku, Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Lublinie i Sosnowcu. Laureat wielu nagród i wyróżnień, m.in. Kaliskich Spotkaniach Teatralnych, Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje” w Katowicach czy Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT.

DORTE LENA EILERS
Dziennikarka kulturalna i redaktorka „Theater der Zeit”. Zajmuje się zagadnieniami teatru muzycznego. Studiowała muzykę, biologię i politykę w Osnabrück oraz w Kingston upon Hull. Odbyła staż w „Neue Osnabrücker Zeitung” oraz w Akademie für Publizistik w Hamburgu. Współpracowała m.in. z „Tagesspiegel” i „Stuttgarter Nachrichten”. Współredaktor skoroszytów „Theater Der Welt 2010” i „Dimiter Gotscheff. Dunkel das uns blendet” (2013) oraz współredaktor tomu „Die neue Freiheit. Perspektiven des bulgarischen Theaters” (2011).

DOROTA IGNATJEW
Aktorka, reżyserka teatralna, zastępca dyrektora ds. artystycznych Teatru Zagłębia w Sosnowcu. Absolwentka wydziału lalkarskiego we Wrocławiu i wydziału aktorskiego w Krakowie. Była asystentką Jerzego Grzegorzewskiego m.in. przy realizacji „Miasto liczy psie nosy” w Teatrze Studio w Warszawie. W latach 1995–2003 występowała na scenie Teatru Polskiego w Warszawie. Od 2003 była asystentem reżysera w Teatrze Narodowym. Wyreżyserowała m.in. „Walizkę” Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk w Teatrze Żydowskim w Warszawie oraz sztukę Pavla Kohouta „Cyjanek o piątej” (w której także zagrała) w Teatrze Polskim w Warszawie.

TOMASZ KIREŃCZUK
Krytyk teatralny, dramaturg, kurator projektów artystycznych, dyrektor programowy Teatru Nowego w Krakowie, konsultant programowy i rzecznik prasowy Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Dialog”. Absolwent dramatologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, doktorant w Instytucie Europeistyki UJ. Stypendysta Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, Rządu Republiki Włoskiej i Prezydenta Miasta Krakowa, autor monografii poświęconej teatrowi włoskich futurystów „Od sztuki w działaniu do działania w sztuce. Filippo Tommaso Marinetti i teatr włoskich futurystów”.

ANJA QUICKERT
Dziennikarka, dramaturg, dyrektor Internationalen Heiner Müller Gesellschaft. Studiowała teatrologię, nową literaturę niemiecką oraz filozofię w Moguncji, Bolonii, Warszawie i Berlinie. Współpracuje z czasopismem „Theater heute”. Realizowała projekty dramaturgiczne i warsztaty, m.in. w teatrze Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz. Od 2014 jest zatrudniona na Uniwersytecie w Trewirze. Przygotowuje rozprawę doktorską „Paradoxierung und Tradition. Frank Castorf und die Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz (1987–2000)”. Od 2011 jest dyrektorem Internationale Heiner Müller Gesellschaft.