Decyzją Rady Artystycznej Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT, opracowanie wizualnej interpretacji Festiwalu powierzane jest młodym twórcom związanym ze szczecińskim środowiskiem artystycznym. W 2019 roku, znak 53. edycji Przeglądu stworzył Piotr Depta-Kleśta, rok później – Dawid Czajkowski. Znak dla prologu Kontrapunktu w 2020 i pełnego wydania Festiwalu w 2021 roku zaprojektowała Karolina Gołębiowska. W ty roku Kontrapunktowi będzie towarzyszyć praca Aleksandry Ziętali. Artystka inspirując się tegorocznym mottem (DOBRO – czyli drugie z transcendentaliów platońskich) zaproponowała… widzący kompas.
KOMPAS – oprócz dosłownego znaczenia i pełnienia swojej funkcji, niesie za sobą metaforę odnalezienia właściwej drogi, trafnych wyborów. W tym konkretnym projekcie kompas ma symbolizować próbę określenia właściwej decyzji moralnej.
OKO – symbol ten jest niezwykle prostym znakiem mającym wiele interpretacji. W kulturze można znaleźć liczne odniesienia znaku do pojęć takich jak Bóg, światło, wiedza i umysł. Obecnie symbol oka stał się powszechnym użytkowym znakiem oznaczającym widzenie, patrzenie.
INTERPRETACJA – pojęcie dobra jest niezwykle abstrakcyjnym konceptem. Jego subiektywna forma nie pozwala ująć go w uniwersalne ramy przez co trudna jest do określenia jego prawdziwa natura. Jednak, jako cywilizacja, wykształciliśmy w sobie zdolność rozróżniania dobra od zła. Pomagają nam w tym wpojone za młodu wzorce moralne. Są one unikatowe i niepowtarzalne, a wynikają z naszej wiedzy, wiary oraz doświadczeń życiowych. Warto wspomnieć, że człowiek jako istota stadna szuka przynależności do grupy, ta natomiast, zwykle narzuca własne, określone wzorce, co może doprowadzać do konfliktu wewnętrznego i rozstrojenia naszego kompasu moralnego. Można więc wywnioskować, że walka dobra ze złem w rzeczywistości jest konfliktem moralnym.
ALEKSANDRA ZIĘTALA – absolwentka Akademii Sztuki w Szczecinie i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego – licencjonowana graficzka i inżynier Automatyki i Robotyki. Na artystyczną uczelnię, jak sama mówi, dotarła z małym opóźnieniem, ale za to z wielkimi ambicjami i zapałem. Potwierdziła to kreatywną nadaktywnością, udziałem licznych konkursach, prestiżowych wystawach, zdobywając wreszcie znakomite nagrody i wyróżnienia. W swoich pracach zajmuje się głównie tematami społecznymi oraz kulturowymi. Jest prawdziwą fanką minimalistycznego designu i „odjechanej” typografii. Zawodowo – także graficznie – związana z branżą medyczną. W wolnym czasie prowadzi poważne rozgrywki w gry planszowe, a zamiast zapadać w sen zimowy, zakłada łyżwy lub tańczy Reggeaton!



